Základní škola a Mateřská škola Sedlnice
ZŠ a MŠ
Sedlnice

"Rozlučkový" Štramberk (22. června, 5. třída)

Konečně úterý a jedeme!
Počasí je nevyzpytatelné, tak bereme kšiltovky i pláštěnky. Jízda vlakem se pro některé stává zážitkem číslo jedna. Štramberk, vystupujeme! „Pozor, nepropadnout dírou mezi schody,“ směje se paní učitelka a vypráví své zážitky z dětství. Ale ne, fakt kape! Rychle do skrýše!

Konečně úterý a jedeme!

Počasí je nevyzpytatelné, tak bereme kšiltovky i pláštěnky. Jízda vlakem se pro některé stává zážitkem číslo jedna.

Štramberk, vystupujeme! „Pozor, nepropadnout dírou mezi schody!“ směje se paní učitelka a vypráví své zážitky z dětství.

Ale ne, fakt kape! Rychle do skrýše! Naší „útulnou“ se stává chodbička restaurace Na Palárně.

Černé mraky protkávané blesky se za doprovodu hromů honí oblohou. Vyčkáváme, povídáme si a svačíme. Mňam, řízky!

Déšť slábne a „paří se“  z lesů – to prý lišky pečou chleba.  😊Tak teď! Oblékáme pláštěnky a vyrážíme k nedaleké jeskyni Šipka. Cestou déšť opět sílí, ale nevzdáváme se. Rychle, rychle, v jeskyni se schováme.

Povídáme si o jeskyni, Štramberku a … jejej, další škola. O jeskyni a Štramberku slyšíme podruhé…(Volají Bertíka – obyvatele zdejší jeskyně a ochránce Štramberku, tak se přidáváme. Zesílené volání Bertík slyší a přichází. Domlouvá se s dětmi, že dnes obejdou a ohlídají Štramberk za něj, když jej bolí záda. Po chvíli mizí v jeskyni a děti směřují do centra města.

Nás čeká hádání s tajenkou, průzkum chodeb jeskyně a … Poklad! Jeden nachází Lucas, druhý objevují společně s Pavlem, ale dělí se spravedlivě s celou“ partou“.

Závěrečným tancem kolem ohniště jsme asi rozehnali zbytek mraků, neboť ve výhledu již zářila dominanta Štramberku – Trúba – zcela zřetelně. Vyhlídku na Kotouč z vršku Národního sadu jsme po dešti museli oželet, protože na mokré trávě bychom si to neužili. Dostatečnou satisfakcí byla ale jízda na kolotoči v parčíku pod jeskyní.

Vyrážíme na Trúbu, cestou míjíme malebné dřevěné chaloupky i obchůdky. Zastavujeme u Muzea Zdeňka Buriana, známého ilustrátora pravěku. Pak procházíme náměstím, uličkami a branou až k Trúbě. Stoupáme po schodišti. Letmý pohled do hladomorny a už jsme v patře s vyhlídkovými okýnky. Vítají nás rytíři a bílá paní, posloucháme výklad a stoupáme výše, až na vyhlídku. Z Trúby pokračujeme zámeckými schody dolů, zpět na náměstí. A už je tu plno, městečko přilákalo více škol.

Hurá, rozchod! Hlavně, ať ostatní školy všechno nevykoupí!

Nakoupeno, někteří stíhají projít i minizoo a vyrážíme k památné lípě, lesem pak na rozhlednu Bílá hora.

Cestou míjíme krásné vápencové zídky i odpočívadla. A výhled, ten opravdu stojí za to!

Honem ještě krátká návštěva náměstí, nakoupit uši a jde se na „zmrzku“. V cukrárně U Hezounů mají opravdu dobrou, nejen vyhlášené uši. Uličkami mezi domky klesáme a zatáčíme k Botanické zahradě.

Kolem jezírka se rozprostírá „kamenné“ bludiště osázené rozličnými rostlinami. Ukáže se nám i zdejší endemit – jasoň červenooký?

Je horko, těšíme se, až usedneme na nedalekou lavičku ve stínu. Vytrvalci se ještě vydávají prozkoumat opačnou stranu zahrady. Odměnou jim je „setkání“ s nádherou – dřevěnou sochou ověšenou mušlemi a korálky.

Tak, napít a vyrážíme k vlaku.

Ještě poslední krátký odpočinek na lavičkách zdejšího nádraží a vlak se blíží. Ale pozor – 2 vagóny odpojují, nesedat!

Ujíždíme k domovu a za okny se míhá známá krajina. Sedlnice!! Vracíme se z výletu, už jsme uschli a jsme tu.

Poslední společné foto a máváme si.      Ahóóój!

Datum vložení: 22. 6. 2021 19:39

adresa:

Sedlnice č.253
742 56 Sedlnice

• právní forma: příspěvková organizace
  • IČO: 47658088

neděle 31. 10. zataženo 16/9 °C

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Čím déle vlaštovky u nás v říjnu prodlévají, tím déle pěkné a jasné dny potrvají.

Pranostika na akt. den

Šimona a Judy - buď sníh, nebo hrudy.