Na základě přečtení krátkého textu jsme si zopakovali, že máme slova s podobným a také opačným významem. Pak již nás čekala jen vlastní aktivita. Nejprve si žáci samostatně vymysleli tajenku a vytvořili křížovky, do nichž můžeme doplňovat slova protikladná. Někteří dokonce zvládli i připsat větu, do které luštitel hotovou tajenku vepíše. Poté nás ve dvojicích čekala výroba pexesa se slovy souznačnými. Všechny výrobky se moc povedly, takže si je samozřejmě hned po nakopírování děti vyzkoušely na vlastní kůži. Při řešení některých křížovek, ač se jednalo o opakování učiva, se i samotní třeťáci zapotili. Následně se děti vydaly i ke svým mladším spolužákům, kteří se teprve setkávají s daným učivem. Sami žáci dětem vysvětlili, jak správně křížovky luštit. Druháčci se s tímto nelehkým úkolem popasovali statečně a křížovky vyluštili. Procvičili si učivo a snad se i pobavili.
Doufáme, že se našim mladším spolužákům aktivita líbila a třeba pro ně znovu něco připravíme.
Základní škola a Mateřská škola Sedlnice
adresa:
Sedlnice č.253
742 56 Sedlnice
Vane-li v prosinci vítr východní, špatnou naději mají nemocní.
Když v prosinci hrom ještě hučí, rok příští stále vítr fučí.